Na temelju članka 35. točka 1. Zakona o lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi (“Narodne novine” br. 33/01) Gradsko vijeće
grada Pregrade na sjednici održanoj 13. prosinca 2001. godine,
d o n o s i
S T A T U T
GRADA PREGRADE
I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom uređuje status i ustrojstvo grada Pregrade (u daljnjem tekstu:
Grad) i to:
a) status, područje i granice,
b) samoupravni djelokrug,
c) obilježja, pečati, Dan Grada i javna priznanja,,
d) ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela,
e) financiranje i imovina,
f) oblici konzultiranja građana,
g) provođenje referenduma,
h) mjesna samuprava,
i) ustrojstvo i rad javnih službi,
j) oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne, te područne (regionalne) samouprave,
k) druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.
II STATUS, PODRUČJE I GRANICE GRADA
Članak 2.
Grad je jedinica lokalne samouprave.
Naziv Grada je: Grad Pregrada.
Grad je pravna osoba.
Sjedište Grada je u Pregradi, Ulica Josipa Karla Tuškana 2.
Članak 3.
Grad obuhvaća područje sljedećih naselja: Benkovo, Bregi Kostelski, Bušin,
Cigrovec, Donja Plemenšćina, Gabrovec, Gorjakovo, Gornja Plemenšćina, Klenice,
Kostel, Kostelsko, Mala Gora, Marinec, Martiša Ves, Pavlovec Pregradski, Pregrada,
Sopot, Stipernica, Svetojurski Vrhi, Valentinovo, Velika Gora, Vinagora, Višnjevec,
Vojsak,Vrhi Pregradski i Vrhi Vinagorski.
Članak 4.
Granice Grada idu rubnim granicama katastarskih općina: Cigrovec,Gorjakovo,
Kostel, Plemenšćina, Pregrada, Sopot i Vrbanec te dio katastarske općine Vinagora
koji obuhvaća naselje Gabrovec, Mala Gora, Martiša Ves, Velika Gora, Vinagora
i Vrhi Vinagorski.
Granice Grada mogu se mijenjati na način i po postupku propisanim zakonom.
III SAMOUPRAVNI DJELOKRUG GRADA
Članak 5.
Grad u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojim se
neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni
državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
a) uređenje naselja i stanovanje,
b) prostorno i urbanističko planiranje,
c) komunalne djelatnosti,
d) brigu o djeci,
e) socijalnu skrb,
f) primarnu zdravstvenu zaštitu,
g) odgoj i osnovno obrazovanje,
h) kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
i) zaštitu potrošača,
j) zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
k) protupožarnu i civilnu zaštitu.
Članak 6.
Gradsko vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz samoupravnog djelokruga
Grada iz članka 5. ovog Statuta prenesu na Krapinsko-zagorsku županiju, odnosno
mjesnu samoupravu.
Gradsko vijeće može tražiti od Krapinsko-zagorske županije da se pojedini poslovi
iz njezina samoupravnog djelokruga povjere Gradu, ako Grad za to osigura dovoljno
prihoda za njihovo obavljanje.
IV. OBILJEŽJA, PEČAT, DAN GRADA I JAVNA PRIZNANJA
Članak 7.
Grad ima svoja obilježja.
Obilježja Grada su:
a) grb grada Pregrade i
b) zastava grada Pregrade.
Članak 8.
Grb i zastava Grada utvrđuje se statutarnom odlukom uz prethodno odobrenje
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu.
Članak 9.
O načinu isticanja i uporabe grba i zastave Grada Pregrade, Gradsko vijeće
donosi poseban opći akt.
Članak 10.
Gradsko vijeće, Gradsko poglavarstvo i Gradonačelnik imaju pečat.
Druga tijela Grada mogu imati posebne pečate.
Opis pečata iz stavka 1. i 2. ovog članka, te način njihove uporabe i čuvanja,
uređuju se posebnom odlukom Gradskog poglavarstva.
Članak 11.
U Gradu se svečano obilježava Bijela nedjelja, kao Dan Grada.
U povodu Dana Grada dodjeljuju se priznanja Grada, te priređuju druge svečanosti.
Članak 12.
Građane posebno zaslužne za gospodarski, društveni i kulturni razvoj Grada,
Gradsko vijeće može proglasiti počasnim građanima Grada ili im dodjeljivati
druga javna priznanja i nagrade.
Način dodjeljivanja počasti, nagrada i priznanja uredit će se posebnom odlukom.
V. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA GRADA
a) Predstavničko tijelo – Gradsko vijeće
Članak 13.
Gradsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave,
koje donosi akte u okviru djelokruga Grada, te obavlja druge poslove u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 14.
Gradsko vijeće:
1. Donosi Statut Grada,
2. Donosi odluke i opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga
Grada,
3. Bira i razrješuje gradonačelnika i njegove zamjenike, te članove gradskog
poglavarstva,
4. Osniva i bira članove radnih tijela Gradskog vijeća, te imenuje i razrješuje
druge osobe određene zakonom, drugim propisima i ovim Statutom,
5. Uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Grada,
6. Osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad,
7. Obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug
Gradskog vijeća.
Članak 15.
Gradsko vijeće ima 15 članova, odnosno vijećnika.
Članak 16.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Predsjednik Gradskog vijeća, predsjeda sjednicama i predstavlja to tijelo.
Predsjednik Gradskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a najmanje jedanput
u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu predstavničkog tijela na obrazloženi zahtjev
najmanje jedne trećine članova Gradskog vijeća, u roku od 15 dana od primitka
zahtjeva.
Ako predsjednik Gradskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 4. ovog
članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik, u daljnjem roku od 15 dana.
Ukoliko sjednicu Gradskog vijeća u slučajevima iz stavka 3. i 4. ovog članka
ne sazove predsjednik Gradskog vijeća niti gradonačelnik sjednicu će sazvati
jedan od potpredsjednika Gradskog vijeća u daljnjem roku od 8 dana.
Ostala prava i dužnosti predsjednika, te dužnosti potpredsjednika Gradskog vijeća
potanje se uređuju poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak 17.
Mandat članova Gradskog vijeća izabranog na redovnim izborima traje četiri
godine.
Mandat članova Gradskog vijeća izabranog na prijevremenim izborima traje do
isteka tekućeg mandata predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak 18.
Članovi Gradskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članu Gradskog vijeća, koji je za vrijeme trajanja mandata prihvatio obnašanje
dužnosti koja se prema odredbama zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja
nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik sukladno
zakonu.
Nastavak obnašanja dužnosti člana Gradskog vijeća na temelju prestanka mirovanja
mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 19.
Član Gradskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.
Član Gradskog vijeća ima pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom Gradskog
vijeća.
Članak 20.
Gradsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika, nakon provedenih
izbora za članove Gradskog vijeća.
Članak 21.
Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina
članova Gradskog vijeća.
Na sjednicama Gradskog vijeća glasuje se javno, ako Gradsko vijeće ne odluči
da se o nekom pitanju glasuje tajno.
O donošenju statuta Grada, proračuna i godišnjeg obračuna, poslovnika Gradskog
vijeća, izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća,
te izboru i razrješenju gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika i članova Gradskog
poglavarstva, kao i o povjerenju gradonačelniku i članovima Gradskog poglavarstva,
Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih članova.
Članak 22.
Radna tijela:
Gradsko vijeće osniva stalna i povremena radna tijela.
Radna tijela Gradskog vijeća razmatraju prijedloge odluka i drugih akata, te
druga pitanja koja su na dnevnom redu i o kojima daju svoja mišljenja.
Radna tijela imaju pravo Gradskom vijeću predlagati odluke i druge akte.
Članak 23.
Stalna radna tijela Gradskog vijeća su:
1. Mandatna komisija,
2. Odbor za izbor i imenovanje,
3. Odbor za Statut i Poslovnik,
4. Odbor za financije.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada tijela iz stavka 1. ovog članka
utvrđuje se poslovnikom ili posebnom odlukom o osnivanju radnog tijela.
Članak 24.
Prva, konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća saziva se u roku od 30 dana
od dana objave izbornih rezultata.
Konstituirajuću sjednicu Gradskog vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili osoba
koju on ovlasti.
Ako se konstituirajuća sjednica ne održi u zakazanom roku, ovlašteni sazivač
odmah će sazvati novu konstituirajuću sjednicu, koja se treba održati u roku
od 15 dana.
Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća, do izbora predsjednika, predsjedava
najstariji član. U slučaju spriječenosti ili odbijanja najstarijeg člana sjednicom
predsjedava slijedeći po redu najstariji član.
Članak 25.
Ostala pitanja u svezi s radom Gradskog vijeća uređuju se poslovnikom Gradskog
vijeća.
b) Izvršna tijela (Gradonačelnik i Gradsko poglavarstvo)
Članak 26.
Izvršna tijela u Gradu su gradonačelnik (u daljnjem tekstu: gradonačelnik)
i Gradsko poglavarstvo.
Članak 27.
Gradonačelnika bira Gradsko vijeće iz reda svojih članova, u pravilu između
nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Gradskom
vijeću, na način i po postupku utvrđenim poslovnikom, u skladu s ovim Statutom
i zakonom.
Članak 28.
Gradonačelnik ima jednog zamjenika, koji se bira na prijedlog gradonačelnika
iz reda vijećnika, na način i po postupku kao i gradonačelnik.
Članak 29.
Gradonačelnik zastupa Grad.
Gradonačelnik obavlja poslove utvrđene ovim Statutom, u skladu sa zakonom.
Gradonačelnik dužnost obavlja profesionalno.
Članak 30.
Gradonačelnik je odgovoran središnjim tijelima državne uprave za obavljanje
poslova državne uprave prenesenih u nadležnost Grada.
Članak 31.
Gradonačelnik, u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, ima
pravo obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća ako ocijeni da je tim
aktom povrijeđen zakon i drugi propisi, te zatražiti od Gradskog vijeća da u
roku od 15 dana ukloni uočene nedostatke. Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik
je dužan u daljnjem roku od 8 dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela
državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijala lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak 32.
Gradonačelnika u slučaju dulje odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti
u obavljanju njegove dužnosti, zamjenjuje zamjenik, u skladu s ovim Statutom.
Gradonačelnik, u skladu s ovim Statutom, može obavljanje određenih poslova iz
svog djelokruga povjeriti zamjeniku. Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik
je dužan pridržavati se uputa gradonačelnika. Povjeravanjem poslova iz svog
djelokruga zamjeniku, ne prestaje odgovornost gradonačelnika za njihovo obavljanje.
Članak 33.
Izvršne poslove u Gradu obavlja Gradsko poglavarstvo.
Gradsko poglavarstvo ima predsjednika i četiri člana.
Gradonačelnik je predsjednik Gradskog poglavarstva.
Zamjenik gradonačelnika je član Gradskog poglavarstva.
Članak 34.
Članove Gradskog poglavarstva bira Gradsko vijeće u pravilu iz reda svojih
članova, na prijedlog predsjednika Gradskog poglavarstva, na vrijeme od četiri
godine.
Članovi Gradskog poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih
područja iz djelokruga Grada.
Članak 35.
Gradsko poglavarstvo:
1. Priprema prijedloge općih akata,
2. Provodi ili osigurava provedbu općih akata Gradskog vijeća,
3. Usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada u obavljanju poslova iz njihova
samoupravnog djelokruga i nadzire njihov rad,
4. Upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Grada, kao
i njegovim prihodima i rashodima, u skladu s zakonom i ovim Statutom,
5. Obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom.
Članovi Gradskog poglavarstva nemaju pravo odlučivati o pitanjima iz stavka
1. točke 4. ovog članka kad su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana
strana.
Članak 36.
Gradsko poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna
većina njegovih članova.
Odluke kojima raspolaže pokretninama u vlasništvu Grada, kao i njezinim prihodima
i rashodima u skladu s gradskim proračunom, Gradsko poglavarstvo donosi većinom
glasova svih članova. Gradsko poglavarstvo može raspolagati nekretninama uz
prethodnu suglasnost Gradskog vijeća, koju Gradsko vijeće donosi većinom glasova
svih vijećnika.
Ustrojstvo, način rada i odlučivanja Gradskog poglavarstva podrobnije se uređuje
njegovim poslovnikom u skladu s ovim Statutom i zakonom.
Članak 37.
Gradsko poglavarstvo je odgovorno Gradskom vijeću.
Članak 38.
Na prijedlog najmanje jedne trećine članova Gradskog vijeća može se pokrenuti
pitanje povjerenja gradonačelniku i njegovim zamjenicima, pojedinom članu Gradskog
poglavarstva ili Gradskom poglavarstvu u cjelini. Glasovanje o povjerenju Gradskom
poglavarstvu može zahtjevati i njegov predsjednik.
O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana
od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradskog vijeća.
Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30
dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradskog vijeća.
Članak 39.
Odluka o nepovjerenju prihvaćena je ako je za nju glasovala većina svih članova
Gradskog vijeća.
Kad Gradsko vijeće izglasuje nepovjerenje gradonačelniku ili Gradskom poglavarstvu
u cjelini, ono mora izabrati novog gradonačelnika u roku od 30 dana od dana
izglasavanja nepovjerenja.
Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja gradonačelniku i Gradskom poglavarstvu
u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, gradonačelnik i
Gradsko poglavarstvo kojem je iskazano nepovjerenje smatraju se razrješenim
i prestaje im dužnost izborom novog gradonačelnika.
U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Gradskog poglavarstva Gradsko
vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.
Ako Gradsko vijeće ne izglasuje nepovjerenje, članovi Gradskog vijeća koji su
podnijeli prijedlog ne mogu ponovno podnijeti isti prijedlog prije isteka roka
od 6 mjeseci od njegova odbijanja.
c) Gradska uprava
Članak 40.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, kao i poslova državne
uprave prenesenih na Grad, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.
Akt u smislu stavka 1. ovog članka donosi Gradsko vijeće.
Upravnim odjelom upravlja pročelnik, kojeg na temelju javnog natječaja imenuje
Gradsko poglavarstvo.
Članak 41.
Ako na to upućuju razlozi racionalnosti poslovanja, Grad može zajedno i u
sporazumu s drugim jedinicama laokalne samouprave zajednički organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, te u tom cilju osnovati zajednička
tijela, upravne odjele i službe, odnosno zajednička trgovačka društva i ustanove,
suglasno zakonu.
d) Akti
Članak 42.
Gradsko vijeće u okviru svog samoupravnog djelokruga donosi opće i pojedinačne
akte u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Poslovnikom se uređuje sadržaj i način donošenja akata iz stavka 1. ovog članka.
Članak 43.
Gradsko poglavarstvo donosi opće akte za izvršavanje odluka Gradskog vijeća,
te pojedinačne akte u izvršavanju svojih prava i obveza.
Poslovnikom Gradskog poglavarstva uređuje se sadržaj i način donošenja akata
iz stavka 1. ovog članka.
Članak 44.
Upravni odjel Grada u provedbi općih akata iz članka 43. ovog Statuta donosi
pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih
i pravnih osoba.
Članak 45.
Opći akti Gradskog vijeća prije stupanja na snagu, obvezno se
objavljuju u službenom glasilu županije.
Opći akti Gradskog vijeća stupaju na snagu osmog dana od dana objave u službenom
glasilu županije.
Iznimno, iz osobito opravdanih razloga općim aktom se može odrediti da stupa
na snagu danom objave.
e) Javnost rada
Članak 46.
Djelovanje tijela Grada je javno.
Sjednica ili dio sjednice tijela Grada može se u posebno opravdanim
slučajevima održati bez nazočnosti javnosti, o čemu odlučuju članovi tih tijela
natpolovičnom većinom glasova ukupnog broja svojih članova.
Članak 47.
Javnost rada tijela Grada osigurava se javnim održavanjem sjednica, izvješćivanjem
i natpisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja, objavljivanjem općih
i drugih akata u službenom glasilu i na druge načine.
VI. FINANCIRANJE I IMOVINA GRADA
Članak 48.
Grad ostvaruje prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno
raspolaže.
Prihodi Grada moraju biti razmjerni s poslovima koje obavljaju njegova tijela
u skladu sa zakonom.
Prihodi Grada mogu biti:
1. gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe,
2. prihodi od stvari u vlasništvu i imovinskih prava Grada,
3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada,
odnosno u kojima ima udjele ili dionice,
4. prihodi od naknada za koncesije koje daje Gradsko vijeće,
5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Gradsko
vijeće u skladu sa zakonom,
6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,
7. sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
8. drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 49.
Prihode i rashode Grada planira Gradsko vijeće godišnjim proračunom.
Ako se godišnji proračun za sljedeću računsku godinu ne može donijeti prije
početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno financiranje i to najdulje
za razdoblje od tri mjeseca.
Odluku o privremenom financiranju donosi Gradsko vijeće u skladu s zakonom.
Članak 50.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Gradu
čine njegovu imovinu.
Grad mora upravljati, koristiti se i raspolagati svojom imovinom pažnjom dobrog
domaćina.
Grad vodi evidenciju o svojoj imovini.
VII. OBLICI KONZULTIRANJA GRAĐANA
Članak 51.
Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo mogu, prije donošenja odgovarajućih
odluka iz njihova djelokruga, konzultirati građane, odnosno tražiti prethodna
mišljenja građana o odnosnim pitanjima.
Konzultiranje u smislu stavka 1. ovog članka obavit će se napose ako je iz nekih
razloga donošenje odgovarajuće odluke posebice značajno za građane i druge subjekte,
odnosno za stanje u Gradu.
Članak 52.
Konzultiranje u smislu iz članka 51. ovog Statuta obavlja se anketiranjem,
građana, organiziranjem javnih rasprava na zborovima, prikupljanjem mišljenja
vijeća mjesnih odbora i na druge odgovarajuće načine.
VIII. PROVEDBA REFERENDUMA
Članak 53.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem
referenduma i mjesnog zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 54.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni statuta,
o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća, kao
i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.
Referendum, sukladno zakonu i ovom Statutu, raspisuje Gradsko vijeće na prijedlog
jedne trećine njegovih članova, na prijedlog Gradskog poglavarstva, na prijedlog
polovice mjesnih odbora i na prijedlog 20% birača upisanih u popis birača Grada.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na područjuGrada
upisani u popis birača.
Odluka donesena na referendumu obvezna je za Gradsko vijeće.
IX. MJESNA SAMOUPRAVA
a) Osnivanje mjesnih odbora
Članak 55.
Kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima
od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana, na području Grada
osnivaju se mjesni odbori.
Mjesni odbor se osniva za jedno naselje, više međusobno povezanih manjih naselja
ili za dio naselja, koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebno razgraničenu
cjelinu (dio naselja).
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 56.
Na području Grada osnivaju se mjesni odbori kako slijedi:
1. Mjesni odbor Benkovo (za područje Benkova, dijela Cigrovca kbr. 147 do 171/3
i Svetojurskih Vrha),
2. Mjesni odbor Bušin ( za područje dijela Bušina kbr. 4-57, Klenice i Valentinovo,
3. Mjesni odbor Cigrovec ( za područje Cigrovca, osim kbr. 147 do 171/3,
4. Mjesni odbor Gorjakovo ( za područje Gorjakova),
5. Mjesni odbor Kostel ( za područje Brega Kostelskih, Kostela, i Kostelskog),
6. Mjesni odbor Plemenšćina (za područje Plemenšćine Donje, Plemenšćine Gornje
i Vojsaka),
7. Mjesni odbor Pregrada (za područje Pregrade, Pregrada Vrha i dijela Bušina
kbr. 1-3/1 i 58 do 69),
8. Mjesni odbor Sopot (za područje Sopota, Pavlovca i Višnjevca),
9. Mjesni odbor Stipernica (za područje Marinca i Stipernice)
10. Mjesni odbor Vinagora (za područje Gabrovca,Vinagore, Vrha Vinagorskih,
Male Gore, Velike Gore i Martiša Vesi).
Članak 57.
Za preustroj osnovanih mjesnih odbora u smislu njihova teritorijalnog preustrojstva,
inicijativu mogu dati građani i njihove organizacije i udruženja, zborovi građana,
vijeća mjesnih odbora (za područja gdje su mjesni odbori osnovani).
Inicijativa u smislu stavka 1.ovog članka mora se obrazložiti, podnosi se u
pisanom obliku, a upućuje se Gradskom poglavarstvu.
Članak 58.
Na temelju inicijative u smislu članka 57. ovog Statuta utvrđuje se prijedlog
izmjena Statuta, odnosno prijedlog statutarne odluke, te se upućuje Gradskom
vijeću.
Ako Gradsko poglavarstvo prijedlog u smislu stavka 1. ovog članka podnosi samoinicijativno,
dužno je o tome tražiti mišljenje zbora građana odnosnog područja.
b) Tijela mjesnog odbora - izbor, ovlasti i nadzor zakonitosti
Članak 59.
Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog
odbora.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora,
poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja i druge
poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.
Članak 60.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju
biračko pravo. Članovi vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a na
postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor
članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Izbore za članove Vijeća mjesnih odbora raspisuje Gradsko vijeće.
Članak 61.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim glasovanjem bira predsjednika
vijeća na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik Vijeća mjesnog odbora predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara
Vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje poslova koji su mu prenjeti u smislu
članka 6. stavak 1. ovog Statuta odgovara gradonačelniku.
Članak 62.
Vijeće mjesnog odbora, radi rasprave o potrebama i interesima građana, te
davanja prijedloga za rješavanje pitanja od mjesnog značenja, može sazivati
mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji čini određenu
cjelinu.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća mjesnog odbora ili član Vijeća mjesnog
odbora kojeg odredi vijeće.
Članak 63.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati zakona i ovog Statuta.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Gradsko poglavarstvo,
koje može raspustiti Vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši ovaj Statut,
pravila mjesnog odbora ili ne obavlja povjerene mu poslove.
c) Utvrđivanje programa rada mjesnog odbora
Članak 64.
Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program rada mjesnog odbora, te ga podnosi
na potvrdu zboru, odnosno zborovima građana.
Program rada iz stavka 1. ovog članka mora se zasnivati na realnim potrebama
i mogućnostima, a donosi se najkasnije do kraja listopada prethodne godine,
za narednu godinu.
Članak 65.
Program rada mjesnog odbora sadržava popis aktivnosti, te izvore sredstava
za njihovu realizaciju.
Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovog članka dostavlja se Gradskom poglavarstvu.
d) Osnove pravila mjesnih odbora
Članak 66.
Osnovama pravila mjesnih odbora smatraju se odredbe članka 60. do 65. ovog
Statuta.
Osim osnova pravila mjesnih odbora u smislu stavka 1. ovog članka, kao osnove
pravila mjesnih odbora propisuje se da predsjednik i članovi Vijeća mjesnog
odbora navedene dužnosti obavljaju volonterski bez naknade.
Suglasno osnovama pravila, odnosno odredbama stavka 1. i 2. ovog članka, mjesni
odbori donose pravila mjesnog odbora.
Članak 67.
Tijela Grada dužna su omogućiti građanima i pravnim osobama podnošenje predstavki
i pritužbi na svoj rad kao i na rad njihovih upravnih tijela te na nepravilan
odnos zaposlenih u tim tijelima kad im se obraćaju radi ostvarivanja svojih
prava i interesa ili izvršavanja građanskih dužnosti.
e) Način financiranja djelatnosti mjesnih odbora
Članak 68.
Za djelatnost mjesnih odbora, u smislu osiguravanja nužnih sredstava za njihovo
poslovanje (minimalne administrativne i slične troškove), te za obavljanje povjerenih
im poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, mjesnim odborima se sredstva osiguravaju
u proračunu Grada.
Za financiranje svojih djelatnosti koje nisu obuhvaćene stavkom 1. ovog članka,
mjesni odbori mogu osiguravati druga sredstva i to:
a) prihode od imovine i imovinskih prava mjesnih odbora,
b) dotacije pravnih subjekata i građana,
c) druga sredstva.
f) Obavljanje administrativnih i drugih poslova za mjesne
odbore
Članak 69.
Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način administrativnog i financijskog
poslovanja za svoje potrebe, sukladno propisima.
Članak 70.
Gradska uprava osigurava odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći mjesnim
odborima u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih odgovarajućih
poslova.
Pomoć u smislu stavka 1. ovog članka razumijeva i obvezu izravnog vođenja računovodstvenog
poslovanja za mjesne odbore, koji odluče da im to poslovanje obavlja Gradska
uprava.
X. USTROJSTVO I RAD JAVNIH SLUŽBI
Članak 71.
Za obavljanje odgovarajućih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, grad
može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom vlasništvu, sukladno zakonu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka djelatnosti iz njihova
djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Članak 72.
Grad nadzire rad i vodi brigu o racionalnom i zakonitom radu trgovačkih društava
i ustanova u svom vlasništvu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezni su Grad redovito
obavještavati o svom radu, odnosno poslovanju, u rokovima kako odluči Gradsko
vijeće.
XI. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE, TE PODRUČNE
(REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 73.
Grad posebno surađuje sa Županijom Krapinsko-zagorskom, te svim jedinicama
lokalne samouprave u njezinu sastavu.
Članak 74.
Radi suradnje u smislu članka 73. ovog Statuta, Grad s drugim gradovima može
osnovati trgovačko društvo i ustanove u zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna
tijela, te uspostaviti druge odgovarajuće oblike suradnje.
Članak 75.
Grad može uspostaviti i posebne prijateljske odnose s drugim gradovima i općinama
u Hrvatskoj, kao i u inozemstvu, sukladno zakonu.
O prijateljstvu u smislu stavka 1. ovog članka potpisuje se posebna povelja,
koju u ime Grada potpisuje gradonačelnik, sukladno odluci Gradskog vijeća.
XII. ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak 76.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut grada Pregrade (“Službeni
glasnik Krapinsko-zagorske županije” broj 13/97, 4/01).
Članak 77.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku
Krapinsko-zagorske županije” .
KLASA: 021-04/01-01/30
URBROJ: 2214/01-01-01-1
Pregrada, 13. prosinca 2001.
PREDSJEDNIK GRADSKOG VIJEĆA
Zlatko Šorša
|